Kathmandu! - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Annemieke Hartog - WaarBenJij.nu Kathmandu! - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Annemieke Hartog - WaarBenJij.nu

Kathmandu!

Door: Annemieke

Blijf op de hoogte en volg Annemieke

16 Oktober 2013 | Nepal, Kathmandu

Pfoeee. Geen idee waar ik moet beginnen met het vertellen over de indrukken die we 1 dag in Kathmandu hebben opgedaan. Laat ik proberen er iets als een chronologische volgorde in aan te brengen.

Met een aantal twijfels gingen we op het een vliegveld op zoek naar onze 'taxi'. Twijfels waren niet nodig geweest, want daar stond een grijnzend mannetje te wachten met een mooi a-viertje in zijn hand met onze namen. 1e meevaller. We werden met een mooie jeep naar ons guesthouse gebracht, waar we om 20u (local time) arriveerdern. Uiteindelijk hebben we een goede reis gehad en zijn we nu al aardig aangepast aan het tijdverschil.

En ja; daar zijn we dan, vier meisjes in een hoofdstad met zo'n 1,5 miljoen inwoners, waar het verkeer niet meer is dan het verplaatsen van A naar B, niet uitmakend hoe je er komt en hoeveel geluid je daarbij produceert, een stad waarin je als blanke wordt nagekeken en je sinaasappels kan kopen die duurder zijn dan bij de Albert Heijn, wat ook wel bekend staat als afzetten.

Die paar indrukken zijn al genoeg om pagina's vol te schrijven, maar ik zal jullie sparen ;). Wat wel waard is om te vertellen is het feit dat we met z'n vieren het allemaal best wel spannend vonden om zomaar de stad in te gaan en te zien waar we terecht zouden komen voor het eten en wat boodschappen e.d. Geen idee waar we heen moesten, wie we konden vertrouwen en waar we uiteindelijk morgen heen zouden moeten gaan voor de bus die ons morgen naar het ziekenhuis zou brengen.
Na het gebed voor het ontbijt, komt de Didi (oudere vrouw die voor ons zorgt in het guesthouse) naar ons toe dat ze boodschappen voor ons wil doen om 's avonds voor ons te koken. Dat was 1. Vervolgens belt Shakuntala, regeltante van het ziekenhuis, dat ze over twintig minuten bij ons zou zijn om de stad te laten zien, om ons uit eten te nemen (lunch) en ons bij te praten over het een en ander. Als je het hebt over gebedsverhoring. Wauw!

Shakuntala en haar man zijn geweldige mensen! Manshu is predikant in de kerk in Kathmandu. Geweldige, gepassioneerde man; heeft ons een wijze les geleerd die Ellen even goed heeft verwoord:

Praying for food when it is already in front of you is not a sign of faith. Praying early in the morning for all the things you're going to receive that day, that is faith. First day Kathmandu, and we are learning to trust God, walk by faith from hour to hour.

Vanavond een andere Nederlandse ontmoet, die ons met de auto een stukje door de stad heeft geloost naar een tempelplein. Tempelplein uiteindelijk niet op geweest, maar het teruglopen door de herrie, mensenmassa was weer een hele ervaring op zich! Genieten dus!

Ik zou nog heel veel kunnen vertellen over het alles wat we tot nu hebben meegemaakt; over het eten, het guesthouse, de vriendelijkheid, de armoede; maar dan wordt het iets te lang denk ik. Het is gewoon tof hier! :)

• 16 Oktober 2013 - 16:17

Ingrid Simons:

Hoi Annemiek, leuk om je verslag te lezen; we gaan je belevenissen zeker volgen! Kan me voorstellen dat jullie een cultuurschok doormaken. Veel succes, plezier en zegen! Groetjes, Ingrid

• 16 Oktober 2013 - 16:36

Jeannet Visser:

Wat leuk om je verslag te lezen. Wat een enorme uitdaging en onderneming, dapper hoor. O ja ik weet het wel, je bent nooit alleen. We noemen je in onze gebeden. Alle goeds toegewenst.

• 16 Oktober 2013 - 18:21

Jette:

Ha Annemiek, wat een indrukken heb je al opgedaan zeg zo te lezen! Mooi om te horen!! Goede reis naar het ziekenhuis straks!

• 16 Oktober 2013 - 20:31

Eline:

He Miek! Tof om te lezen! Fijn dat jullie daar zo opgevangen worden! Gaaf om te merken dat je broers en zussen hebt over de hele wereld he?! Blijf je belevenissen maar lkkr van je afschrijven! Leuk voor later :) en wij vinden het erg leuk om te horen allemaal! Nine mist je nu al trouwens, ze vroeg vanmorgen naar je..

• 17 Oktober 2013 - 04:57

Aaltje:

Leuk om te lezen Annemiek! Geniet van je tijd daar!En pas de kennis van Studiekring Multiculti maar toe :P

• 17 Oktober 2013 - 19:24

(kleine) Eline:

Mooi geschreven!

• 18 Oktober 2013 - 14:48

Ilonka :

Mooi om te lezen Miek!

• 19 Oktober 2013 - 13:02

Heidi K.:

Leuk om te lezen Annemieke :-)! Heel veel succes daar, ben benieuwd naar de rest van je verhalen!

• 19 Oktober 2013 - 17:54

Lenie En Hanna:

Ha Annemieke,

Leuk om jullie ervaringen te lezen. Gods zegen toegewenst bij alles,
    Lenie en Hanna

• 19 Oktober 2013 - 21:25

Mama En Papa:

Hoi Annemieke,

Heel bijzonder om op zo'n grote afstand van elkaar dit te lezen. We lezen graag meer.
    Dat je 15x hetzelfde sms-je hebt gekregen hangen we hier even aan de grote klok. GEEN SMS-jes sturen. Kost jou dat nu 15x 0.50 ct? Dit is afzetterij! Waar kunnen we een klacht indienen?
    Skypen vanaf Mennorode lukt niet. Heb je het erg druk? Sterkte en Gods zegen toegewenst.
    Hartelijke groeten aan de andere meiden.

• 20 Oktober 2013 - 15:31

Anne-Sophie:

Heee meid!

ik ben zooo jaloers op jou nu he.. als ik nu denk dat jij daar zit word ik GEK :P
    Maar ik gun het je wel hoor, zo'n bijzondere ervaring. Geniet ervan meid! Laat het lekker op je af komen en laat je niet gek maken. De Nepalezen zijn heel goed in regelen of helpen :p
    Weheeeeew! Groetjes aan de andere meiden. Hebben jullie allemaal aparte blogs? Of ben jij de enige..?

• 04 December 2013 - 15:35

Gepke De Jong -Mol:

Hallo Annemieke,
    via je ouders zit ik nu op jouw site en kan nu laten weten wat geweldig ik het vind dat jij en je vriendinnen hebben besloten om naar het verre Nepal te gaan. Ik ga je nu op de rest van de reis volgen en
    eerst maar eens beginnen om de verslagen te lezen en de foto,s te bekijken, zodat ik een beetje op de hoogte ben van het wel en wee van jou in Nepal.Heel veel succes en lieve groetjes van buurvrouw Gepke.